Selahattin Demirtaş bugün Diyarbakır’da, Figen Yüksekdağ ile birlikte, Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eşbaşkanı Kamuran Yüksek’in gözaltına alınmasıyla ilgili bir açıklama yaptı:
Hep beraber oturup ülkemizin geleceğini demokrasi çerçevesi içerisinde birlikte inşa ederiz. Ya da siz bu akılsızlığınızla kendi öfkenizde boğulup gideceksiniz. Bu vatan bizim de vatanımız. Biz bu vatanın haini değiliz. Bizler bu vatanın onurlu birer evlatlarıyız. Bu vatanda eğer hain olarak nitelendirecek olanlar varsa onlar da bu halkın değerlerine ihanet edenlerdir. Biz halkımızın değerlerine bağlı olduğumuz için hedefteyiz.
Halkın bir kısmı bize tepki gösterebilir. Bunu anlayışla karşılarız. Demokrasinin gereği budur.