3.795 gösterim
19,00 viral puan

Anne Karnındaki Bebeğe Kan Nakli Yapıldı

Şanlıurfa'da Zeliha Ak ve Yahya Ak çiftinin bebeklerine, anne karnında kan nakli gerçekleştirildi.
CanOlgan 26.05.2016 saat 17:31
  1. Akraba evliliği nedeniyle kan yetmezliği sorunu yaşayan bebeklerinden 8’inin hayatını kaybettiği Ak Ailesi, 16 yıl sonra Ravzagül bebeğe kavuştular. 2 kilo 100 gram olarak dünyaya gelen Revzagül bebek bugün ailesi ile buluştu.

    Riskli Gebelik nedeniyle kontrolleri sıkı tutulan ve hamilelik döneminde karnındaki bebeğe kan nakli yapılan Zeliha Ak 16 yıl sonra bebeğini kucağını aldı. Yaşadığı duygunun paha piçilemez bir duygu olduğunu söyleyen Anne Zeliha Ak “Çok şükür çok mutluyum. Allah razı olsun 16 sonra bize bu duyguyu tattırdı” dedi.

    Baba Yahya Ak ise “16 yıl sonra bebeğimiz oldu. Doktorumuzdan Allah razı olsun. Bu 3 çocuğum daha önce 8 tane vefat etti kan uyuşmazlığı nedeniyle ölmüştü” dedi.

    Şanlıurfa Kadın Hastalıkları ve Doğum Hastanesi Başhekimi Eyyüp Sabri Şeyhanlı bebeğe anne kanında kan nakli gerçekleştirerek hayata tutunmasını sağladıklarını söyledi. Şeyhanlı şöyle konuştu:

    “Hastamız şu an 42 yaşında kan uyuşmazlığı nedeniyle 8 çocuğunu kaybetmiş. Hasta bize başvurduğu zaman uzman Aytaç bey tarafından yakın takibe alındı, riskli bir gebelik olduğundan dolayı. Yapılan tetik ve takiplerinde bebekte derin anonim dediğimiz (ciddi kansızlık) buda devam etmesi halinde ölümü belirtir. Dolayısıyla Aytaç bey özel bir yöntem ile bebek anne karnında iken kan transfer dediğimiz bebek anne karnında iken anneye kan verme olayı gerçekleştirildi. Belli periyotlarda 4 defa olmak üzere daha sonrada 30. Haftada anne doğumu gerçekleştirildi. Yeni doğan bebek yaklaşık 15 gün kadar yoğum bakımda temiz bir şekilde ve sıkı gözetim altında takibi yapıldı. Bu günde Allaha şükür bebeği ailesine verdik, bunun gururu içeresindeyiz”

  • Şu an haberi okuyan: 1 kişi var
  • Facebook: 2 gösterim

  • Toplam Viral: 6 gösterim
  • Toplam Seed: 191 gösterim
  • Toplam Direkt: 3.598 gösterim
  • Viral Puan: 19,87