Demirtaş şunları söyledi:
12 Mayıs gecesi Diyarbakır'da bir patlama yaşandı. 15 yurttaşımızın hayatını kaybettiği DNA sonuçları ile anlaşılmış oldu. 10 kişi bir soyadını, 5 kişi bir soyadını taşıyor. Bu kardeşlerimizin her birine Allah'tan rahmet diliyoruz. Böylesi bir olayın şu veya bu şekilde hiçbir haklı gerekçesi olamaz. En net bir dille kınadığımızı, kabul etmeyeceğimizi belirtmek istiyoruz. Sorumluluk sahiplerinin açıklamalarını da sorumsuzca buldum. Böyle bir durumda yapılması gereken, özür dilemek. Sivil yurttaşlarımızın katledildiği hiçbir olaya HDP sessize kalmadı. Biz şehirlerimizde savaş istemedik, bu bizim için ilkesel bir tutumdur. Her bir can bizim için kıymetlidir."