Erdoğan şöyle konuştu:
"Ana muhalefetin başındaki, Türkiye'de başkanlık sistemiyle ilgili 'kan dökülür' diyor. Bunlar, siyasi sapkınlık içinde. Bunlar, siyaseti bilmiyor. Bunlar, siyaset cahili. Siyasi literatür cahili. Yani Amerika başkanlık sistemine geçerken kan mı döktü, Güney Amerika'da başkanlık sistemine geçenler kan mı döktü? Bunların hiçbiri yok.
Bu kararı kim verir? Millet, millet. Senin öyle bir yetkin yok, öyle bir gücün de yok. Eğer benim milletim bu ülkede kalkıp da 'Evet biz başkanlık sistemine geçiyoruz' derse, sen de kuzu kuzu takip edersin.
10 Ağustos'ta millete gittik mi, gittik. 14 parti bir araya geldiler mi, geldiler. Bu kardeşiniz tek başına onların karşısına çıktı mı?
Siz ne yaptınız? Yüzde 52 ile bu kardeşinizi desteklediniz. Onların hali ne oldu, hiç. Yarın olacak olan da budur. Biz kanı sadece Kızılay'a veririz Kızılay'a. Olay bu kadar basit."